Päätin sitten lähteä kuntavaaleihin ehdokkaaksi!

Tässä on kyllä aika paljon opettelemista, uutta ja mielenkiintoistakin asiaa.

Mietin, mitkä voisivat olla realistisia vaalilupauksia. Minulla ei ole harhoja siitä, että kertaheitolla muuttaisin koko maailman tai Seinäjoen. Kuitenkin sen voin luvata, että itse osallistun ahkerasti valtuustotyöskentelyyn ja otan asioista oikeasti selvää.

Tietenkin omaa mielenkiintoa lähellä on koulutus ja kulttuuri, sekä yhteiskunnassa heikoimmilla olevien asiat. Minulle on tärkeää, että politiikassa kuuluisi enemmän niiden ääni, jotka siitä jäävät helposti syrjempään: esimerkiksi lapset, naiset, vanhukset, kehitysvammaiset, maahanmuuttajat ja nuoret miehet.

Myös alueellinen tasa-arvo on minulle tärkeää. Kuitenkin pitäisi muistaa, että yhtä paljon kaikille ei ole yhtä paljon kaikille. Joissain asioissa on järkevää ja pakollistakin keskittää.

Ajattelisin, että työni ja elämänhistoriani kautta minulle on tuttua aika laajasti tämä kunta. Olen elänyt tai työskennellyt Seinäjoen keskustassa, Nurmossa, Ylistarossa ja Peräseinäjoella. Pienet taajamat ja kylät ovat tuttuja :)

Tasa-arvo ei ole vain arvo tai jokin ilmassa roikkuva aate. Se tarkoittaa kovaa työtä ja perehtymistä asioihin, moniammatillista osaamista joka kunnallisella sektorilla ja omaa panostusta. Sen takia laitoin "vaalilauseeksi" tuon konkreettisia tekoja.

Tästä tämä alkaa ja seuraa toki mua Facebookissa tai Instagramissa!

https://www.facebook.com/hennasalovihreat/?fref=ts

Instagram: hennasalovihreat